Αρχική σελίδα Νέα - Ανακοινώσεις ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Στις 1 και 2 Απριλίου οι μαθητές της ΣΤ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Καλού Χωριού επισκέφτηκαν την Αθήνα συνοδευόμενοι από τη δασκάλα τους , τη δ/ντρια και δύο μητέρες , μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου. Συνεργαστήκαμε με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης μιας και ο αριθμός των μαθητών της Στ τάξης ήταν πολύ μικρός.

Η επίσκεψη αυτή προγραμματίστηκε με αφορμή την αίτηση του σχολείου προς τη Βουλή των Ελλήνων να επισκεφτούμε το κοινοβούλιο και να γνωρίσουν οι μαθητές από κοντά το χώρο και την ιστορία του.

Προγραμματίστηκαν όλες οι διαδικασίες, όπως το απαιτούσε η νομοθεσία για τέτοιου είδους επισκέψεις και με καλή διάθεση και σύμμαχο τον καλό καιρό ξεκινήσαμε το ταξίδι, μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τους μαθητές και για μας τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάναμε μια τέτοια ευθύνη .

Την πρώτη ημέρα επισκεφτήκαμε το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο στα Σπάτα. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο και κάτω από τον υπέροχο Αττικό ουρανό είδαν τα ζώα, γνωστά και άγνωστα σ΄ αυτούς, τους φροντιστές τους που με μεράκι τα περιποιούνταν και στη συνέχεια απόλαυσαν το πρόγραμμα με την επίδειξη των δελφινιών.

Το προγραμματισμένο ραντεβού μας στη Βουλή ήταν στις 14:00 το μεσημέρι. Αφού περάσαμε από το σχετικό έλεγχο μας περίμενε η υπεύθυνη υπάλληλος της Βουλής και ξεκινήσαμε το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα. Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα βίντεο που αναφερόταν στην ιστορία του κτιρίου , στην αρχική και στη μετέπειτα χρησιμοποίησή του, στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της Βουλής. Περιηγηθήκαμε στην έκθεση που παρουσιάζεται στην αίθουσα Ελευθερίου Βενιζέλου με τίτλο « Η Δημοκρατία δικαίω ουδέποτε κατελύθη, 40 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας». Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την αίθουσα της Ολομέλειας και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά την αίθουσα που ψηφίζονται οι νόμοι , που συζητούν οι εκλεγμένοι βουλευτές και που βλέπουν καθημερινά στα δελτία ειδήσεων.

Στη συνέχεια πήγαμε στο ξενοδοχείο Radisson Park, που βρισκόταν στο κέντρο της πόλης, στην αρχή της λεωφόρου Αλεξάνδρας . Ένα υπέροχο ξενοδοχείο , που είμαστε σίγουροι ότι όλοι ευχαριστήθηκαν από την περιποίηση και το ζεστό χαμόγελο των υπαλλήλων. Γευματίσαμε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου και στη συνέχεια ανεβήκαμε στα δωμάτια μας για μια σύντομη ξεκούραση.

Το βραδάκι μας περίμενε μια ευχάριστη εμπειρία. Με τη συνοδεία του ξεναγού μας του κ. Παντελή περπατήσαμε στον πεζόδρομο κάτω από την Ακρόπολη και κατευθυνθήκαμε προς το Εθνικό Αστεροσκοπείο στην περιοχή του Θησείου. Το Εθνικό Αστεροσκοπείο ιδρύθηκε το 1842 και αποτελεί το πρώτο ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα. Το κέντρο στεγάζεται στο κτήριο Σίνα, στο λόφο Νυμφών , απέναντι από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης και δίπλα στο λόφο της Πνύκας, όπου ο Μέτωνας πραγματοποίησε τις πρώτες αστρονομικές παρατηρήσεις στην αρχαία Αθήνα με το Ηλιοτρόπιο του. Σκοπός του κέντρου είναι η ενημέρωση του κοινού σε θέματα Αστρονομίας και παρέχει υπηρεσίες όπως η συνεχής παρακολούθηση της σεισμικότητας του ελληνικού χώρου, η πρόγνωση του καιρού, η συνέχιση ιστορικών κλιματικών παρατηρήσεων . Η κατασκευή του κτιρίου Σίνα ξεκίνησε το 1842 ύστερα από δωρεά του Γεωργίου Σίνα, επιχειρηματία και γενικού πρόξενου της Ελλάδας στη Βιέννη. Στο ισόγειό του βρίσκεται το μεσημβρινό τηλεσκόπιο Starke 9 εκ.. Αποτελεί το πρώτο τηλεσκόπιο του Αστεροσκοπείου και αποκτήθηκε το 1846. Στον ίδιο χώρο στεγάζεται η ιστορική βιβλιοθήκη του Αστεροσκοπείου, η οποία περιλαμβάνει πλήθος από σπάνια συγγράμματα.

Μόλις νύχτωσε πήγαμε στο θόλο που στεγάζεται το τηλεσκόπιο Δωρίδη, το οποίο κατασκευάστηκε από το γαλλικό οίκο Gautier το 1902 και έλαβε το όνομά του προς τιμή του Δημήτριου Δωρίδη, Έλληνα της Γαλλίας , ο οποίος και χρηματοδότησε την κατασκευή του, όταν αποβιώνοντας χωρίς απογόνους δώρισε όλη την περιουσία του στο ελληνικό κράτος. Είναι ένα διοπτρικό τηλεσκόπιο με διάμετρο φακού 40 εκ. και η πρόσφατη ανακαίνισή του , ύστερα από χορηγία της OTE- COSMOTE το καθιστά πλήρως λειτουργικό για παρατηρήσεις του ουρανού από το κοινό. Υπήρξε το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο της Ελλάδας μέχρι το 1959. Εκείνο το βράδυ σύμμαχος μας ήταν η ξαστεριά και ο υπέροχος καθαρός ουρανός. Με το τηλεσκόπιο του Δωρίδη καταφέραμε και είδαμε τη Σελήνη και το Δία με τους δορυφόρους του. Μοναδική εμπειρία για τα παιδιά, κυρίως όταν είδαν τη σκεπή του θόλου να ανοίγει, να γυρνάει και τον υπεύθυνο αστρολόγο να κατευθύνει το τηλεσκόπιο έτσι ώστε να μπορέσουμε να παρατηρήσουμε τον ουρανό .

Την επόμενη ημέρα επισκεφτήκαμε το Πολεμικό Μουσείο, το οποίο ιδρύθηκε το 1975, είναι ένα από τα γνωστότερα κτήρια της πόλης εξαιτίας του ασυνήθους σχήματός του. Στο ισόγειο και στον ημιώροφο υπάρχουν συλλογές κειμηλίων, όπλων και αντικειμένων από τις επιχειρήσεις των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, τον Πόλεμο της Κορέας και τον Πόλεμο της Κύπρου. Στον πρώτο όροφο οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να περπατήσουν παράλληλα με την πολεμική και στρατιωτική ιστορία του Ελλαδικού χώρου, από την προϊστορική εποχή έως τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μουσείο διαθέτει πλούσια βιβλιοθήκη, η είσοδος της οποίας βρίσκεται στην αυλή με τα πολεμικά αεροσκάφη, και φωτογραφικό αρχείο με πάνω από 20.000 φωτογραφίες από την ιστορία των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων.

Σειρά είχε ο ιερός βράχος της Ακρόπολης που αποτέλεσε για πολλούς αιώνες το σπουδαιότερο θρησκευτικό ιερό της πόλης των Αθηνών. Η ξενάγηση από τον ξεναγό μας ήταν άκρως κατατοπιστική. Αναφέρθηκε στα Προπύλαια, έργο του Μνησικλή, στον ναό της Αθηνάς Νίκης ,έργο του Καλλικράτη στην Πινακοθήκη ,στη Χαλκοθήκη και με πολλές λεπτομέρειες στην κατασκευή του Παρθενώνα, στην διακόσμηση, στο λατρευτικό χαρακτήρα και στην καταστροφή του, στο Ερέχθειο με τις γνωστές Καρυάτιδες και στους μύθους που σχετίζονται με το βράχο της Ακρόπολης. Είχαμε το χρόνο και τη δυνατότητα να θαυμάσουμε την πόλη της Αθήνας από κει ψηλά και να έχουμε μια πανοραμική εικόνα από την πρωτεύουσα. Είδαμε το λόφο του Λυκαβηττού, το Ζάππειο Μέγαρο, τη Βουλή, το Καλλιμάρμαρο Στάδιο, τις Στήλες του Ολυμπίου Διός, το Ωδείο του Ηρώδη του Αττικού, το θέατρο του Διονύσου, το ναό του Ηφαίστου, το βράχο του Αρείου Πάγου και κάτω τα στενά της Πλάκας. Όλη η Αθήνα μπροστά μας.

Στη συνέχεια περπατώντας την Δ. Αρεοπαγίτου κατευθυνθήκαμε στο Μουσείο της Ακρόπολης . Εκεί μας περίμενε η κ. Θεανώ , ειδική μουσειοπαιδαγωγός και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και μέσα από αυτό με απλό και κατανοητό τρόπο να ξεναγηθούν και να δουν από κοντά όλα εκείνα τα θαυμαστά εκθέματα που στεγάζονται στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Ώρες ατέλειωτες, πολλή κούραση αλλά αυτά που εκτυλίσσονταν στα μάτια των παιδιών ήταν όλα υπέροχα. Μάτια ανοιχτά και αυτιά τεντωμένα να δουν, να θαυμάσουν και να γευτούν νέες εμπειρίες. Εντυπωσιασμένοι με όσα είχαμε δει και θαυμάσει, καταλήξαμε στο εμπορικό κέντρο metro mall στη Βουλιαγμένη, για να έχουμε και μια επαφή με το σήμερα. Τα μαγαζιά και ο κόσμος τράβηξαν την προσοχή των παιδιών. Απόλαυσαν το φαγητό, το γλυκό τους και στη συνέχεια κάναμε τη βόλτα μας στα μαγαζιά του εμπορικού κέντρου.

Το απόγευμα μας το περάσαμε στο Ευγενίδειο Ίδρυμα (Πλανητάριο). Παρακολουθήσαμε μια ταινία στο θόλο του ιδρύματος με τίτλο «Ο Αγγελιοφόρος του Σύμπαντος» , ένα συναρπαστικό ταξίδι γνωριμίας με το φως.. Από τα μεγάλα αστεροσκοπεία στην έρημο Ατακάμα της Χιλής, στο διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble, και από την εξερεύνηση του Ηλιακού συστήματος στους τηλεπικοινωνιακούς μας δορυφόρους, η παράσταση αυτή αναδεικνύει την σημασία που έχει το φως στην αστρονομική έρευνα, καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν από την εξερεύνηση του Διαστήματος και την επιστημονική έρευνα γενικότερα.

Μετά από ένα γεμάτο διήμερο εμπειριών, γνώσεων και εντυπωσιακών στιγμών πήραμε το δρόμο της επιστροφής . Φτάσαμε στο λιμάνι του Πειραιά και επιβιβαστήκαμε στο πλοίο. Οι μαθητές και των δυο σχολείων που μέχρι πριν από δύο ημέρες δεν γνώριζαν ο ένας τον άλλο είχαν ενσωματωθεί , είχαν φτιάξει τη δική τους παρέα και ήταν πολύ ωραίο να τους βλέπεις να κάνουν ένα κύκλο και να μοιράζονται όμορφες στιγμές, μοναδικές . Τα παιδιά μας δίδαξαν από μόνα τους πόσο απλό είναι να φτιάξεις την παρέα σου και να περάσεις όμορφα, να γευτείς τις στιγμές της ζωής σου.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το τουριστικό γραφείο KALDI TOURS και την κ. Λίζα Δημητρίου για την οργάνωση της εκδρομής μας , τον ξεναγό του γραφείου για την υπέροχη συντροφιά και ξενάγησή του και τις δύο μητέρες , μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου , την κ. Τζώρτζη Ευαγγελία και Πετσαλάκη Εμμανουέλλα για τη συντροφιά αλλά κυρίως για την πολύτιμη βοήθειά τους κατά τη διάρκεια της εκδρομής. Ευχαριστούμε τη Δ/ντρια του 1ου Δημοτικού σχολείου Νεάπολης για την άψογη συνεργασία αλλά και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς κ. Νικόλαο Παπαδούλη και κ. Γεώργιο Παπαστεφανάκη. Πάνω απ΄ όλα όμως θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Καβουσανό Εμμανουήλ, δωρητή του σχολείου μας , για τα χρήματα που έδωσε και καλύψαμε τις εισόδους σε όλα τα μουσεία και για την μουσειοπαιδαγωγό στο Μουσείο της Ακρόπολης, μειώνοντας κατά πολύ το κόστος της εκδρομής για τους μαθητές του σχολείου μας .